Regler for påmelding og avbestilling

Slik søker du:

Meld deg på kurs og utdanning via skjema på hjemmesiden. Når vi har mottatt din påmelding, vil vi for innføringskurset «Nær deg selv», sende deg et spørreskjema som vi ønsker å få tilbake så raskt som mulig. Vi vil deretter avtale det personlige opptaksintervjuet. Vi behandler din påmelding konfidensielt. Etter opptaksintervjuet vil din plass bli bekreftet av oss, og deretter betaler du aktuelt påmeldingsgebyr mot faktura, for å sikre din plass.

Opptak skjer fortløpende gjennom hele året. Ettersom antallet utdanningsplasser er begrenset, bør du sende inn søknaden din så fort du har bestemt deg.

Når du melder deg på Grunnutdanningen «Bli den du er», melder du deg på for hele året (2 semester). Når du melder deg på den 2-årige samtaleterapeut utdanningen, melder du deg på hele dette studieforløpet (d.v.s. 4 semester).

Avbestillingsregler:

Avbestilling skal alltid gjøres skriftlig og som avbestillingsdag gjelder den dato som avbestillingen ankommer oss per post. Vi vil sende deg en bekreftelse på e-post. Påse at du daterer avbestillingen din og angir din e-postadresse og fullt navn og fødselsdato.

Påmeldingsgebyr

Ved påmelding til kurs og utdanninger betales et påmeldingsgebyr for å sikre din plass. Gebyret er en del av den totale kursavgiften. Merk at påmeldingsgebyret ikke refunderes ved avbestilling.

Avbestillingsregler for kortere kurs: 

  • Hvis avbestillingen skjer 14 eller flere dager før kursets startdato tilbakebetales hele kursavgiften minus påmeldingsgebyr.
  • Hvis avbestillingen skjer mellom 13-7 dager før kursets startdato debiteres 50% av kursavgiften eller tilbud om å overføre plassen til et senere kurs
  • Hvis avbestillingen skjer innen 6 dager før kursets startdato debiteres hele kursavgiften. Du kan også overføre din plass til en annen person (som må godkjennes av oss). 
  • Ved sykdom (mot legeerklæring) gjør vi en overenskommelse om hvordan vi håndterer avbestillingen din.

Avbestillingsrelger for lengre utdanninger:

  • Hvis avbestillingen skjer 30 eller flere dager før utdanningens startdato debiteres 25 % av den første semesteravgiften.
  • Hvis avbestillingen skjer mindre enn 30 dager før utdanningens startdato debiteres den første semesteravgiften.
  • Hvis avbestillingen skjer etter at utdanningen er påbegynt debiteres hele innværende
    utdanningsår.

Generell informasjon:

  • Søknad om avbetaling på 6, 10 eller 12 måneder kan gjøres skriftlig til hei@humanova.no.
  • Alle utdanninger betales mot faktura.
  • Kurslitteratur og den individuelle samtaleterapien som kreves i forbindelse med enkelte
    utdanninger inngår ikke i prisen (hvis ikke annet er avtalt).
  • Dersom antallet som melder seg på blir færre enn 8 personer forbeholder vi oss retten til å flytte utdanningen til ny dato.

Personopplysninger som gis til HumaNova vil bli lagret og behandlet i vårt interne datasystem. Vi gir aldri personopplysninger videre til andre. Du kan lese mere om personvern og GDPR her.

Kontakt oss gjerne hvis det er noe du lurer på: hei@humanova.no